Selasa, 15 Mac 2011

Jepun dilanda Gempa Bumi dan Badai Tsunami

Sekali lagi bumi bersuara.. Kini di Jepun pula dilanda gempa bumi dan badai tsunami.. Dikhabarkan sudah lebih 2,000 mangsa telah ditemui mati, sungguh menyayat hati.. Kita sebagai manusia yang prihatin jangan lupa membantu semampu yang boleh.. Sama2 kita berdoa supaya keadaan menjadi lebih baik dan supaya semuanya akan selamat..

Bencana alam kini sering berlaku.. Gempa bumi kerap terjadi, tsunami turut menyusul, panas terik menyebabkan kebakaran telah merata tempat berlaku, glasier di Kutub mencair dan macam2 lagi.. Serba banyak pasti membuatkan kita berfikir selama mana lagi bumi ini akan bertahan dan mampukah kita sebagai manusia ni mententeramkan semua yang berlaku? Tanda-tanda dari-Nya telah ditunjukkan hari demi hari.. Yang pasti ketentuan Allah itu tetap akan terjadi, cuma masa yang menentukan samaada kita yang akan menempuhnya atau generasi2 mendatang yang akan melaluinya.. 

Semoga kita mengambil iktibar serta sabar atas ujianNya.. belum terlambat untuk kita melakukan sesuatu dan berubah menjadi hamba-Nya yang taat. InsyaAllah..

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...